Soms kan het voorkomen dat je een factuur niet op tijd kunt betalen, waardoor er een betalingsachterstand ontstaat. Dit kan iedereen overkomen.
Het is belangrijk om extra kosten te vermijden en te voorkomen dat je energie wordt afgesloten. We staan klaar om je te helpen bij het vinden van een oplossing.
Neem een kijkje op deze pagina om te zien wat je kunt doen.
Betaling in één keer:
Als je toch het volledige bedrag direct kunt betalen via iDEAL, is dat natuurlijk mooi meegenomen. Log in op Mijn Mega of gebruik de link in de verstuurde herinneringsmail
en ga naar de betalingspagina. Je betaalt via je eigen bankomgeving.
Een betalingsregeling afsluiten:
Als het lastig wordt om de nota in één keer te betalen, kan een betalingsregeling met Mega een geschikte oplossing zijn. Hierbij betaal je de nota in delen.
Een betalingsregeling vraag je aan via je factuurdossier in ons betaalsysteem, Payt. De link naar je factuurdossier vind je in de mail waar de factuur in staat.
Gratis advies en schuldhulpverlening:
Mega werkt samen met Geldfit om je verder te helpen als je moeite hebt om je energierekening te betalen. Bezoek geldfit.nl/energie voor gratis en anoniem advies en tips
om energie te besparen. Ontdek welke financiële regelingen mogelijk op jou van toepassing zijn en krijg hulp bij het aanvragen ervan. Ook vind je informatie over
ondersteuning bij jou in de buurt. Vaak zijn er meer mogelijkheden dan je denkt.
Kom je er echt niet uit met je schulden? Dan kun je rechtstreeks schuldhulpverlening aanvragen bij je gemeente. Als je wilt dat wij je gemeente informeren, laat het
ons dan weten. Je gemeente neemt dan contact op met jou. Als je kunt aantonen dat je schuldhulpverlening hebt aangevraagd of al ontvangt, kan je schuldhulpinstantie
contact met ons opnemen via klanten@mega.nl.