Welkom bij Mega!

Speciaal voor leden van Vereniging Eigen Huis

Je hebt met de collectieve inkoop energie van Vereniging Eigen Huis meegedaan. Dat gaf je een mooie deal met Mega voor je energie. Gefeliciteerd!

Bij Mega krijg je meer dan alleen voordelige energie. Wij staan voor 100% groene stroom, een klantgerichte service en een team van enthousiaste medewerkers die altijd voor je klaarstaan. Onze missie? Jou de beste service en de scherpste tarieven bieden, zowel vandaag als in de toekomst.

Benieuwd naar hoe de collectieve inkoop werkt en wat de volgende stappen zijn? Je leest het hieronder!

Een antwoord op al jouw vragen

  • Wat zijn vaste terugleverkosten bij Mega?

    Jouw teruglevering per jaar Vaste terugleverkosten per maand (incl. btw)
    5 – 1000 kWh € 3,50
    1001 – 2000 kWh € 11,33
    2001 – 3000 kWh € 19,25
    3001 – 3600 kWh € 25,00
    3601 – 5000 kWh € 35,08
    5001 – 7500 kWh € 47,67
    7501 – 10 000 kWh € 65,50
    > 10 000 kWh € 104,92

  • Wat is terugleveren?

    De stroom die je via je zonnepanelen opwekt, verbruik je eerst zelf. Als je daarna nog opgewekte stroom "over" hebt en je zonnepanelen dus meer energie produceren dan jij verbruikt, lever je die stroom terug aan het net. Daar ontvang je dan een terugleververgoeding voor.

  • Hoe verrekenen jullie de opgewekte stroom op mijn jaarnota?

    Op je jaarnota trekken we de hoeveelheid stroom die je opwekte af van de verbruikte hoeveelheid stroom. Dit heet "salderen".

    Stel dat je op een jaar tijd 2500 kWh stroom verbruikte en 2000 kWh stroom opwekte, zal je voor 500 kWh moeten betalen.

    Als je meer stroom hebt geproduceerd dan je hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding.

  • Waar kan ik mijn contract van Mega raadplegen?

    Na je aanmelding sturen we via e-mail je contract, tarievenoverzicht en voorwaarden.

    Heb je een vraag over je contract? Neem dan contact op met de .

    Je kunt je contracten ook raadplegen op jouw persoonlijke myMega pagina.

  • Hoe meld ik mij aan voor teruglevering?

    Dit kan je doen via deze website.

  • Ik heb nog steeds geen informatie ontvangen van Mega. Wat moet ik doen?

    Indien je, na het accepteren van het contract, nog steeds geen verdere informatie via e-mail zou hebben ontvangen, verzoeken wij je om jouw spamfolder of ongewenste e-mails na te kijken. Helaas gebeurt het vaker dat belangrijke informatie hier terechtkomt.

  • Hoe gebeurt de overstap naar Mega?

    Je hoeft niets meer te doen na het accepteren van jouw contract met Mega.

    1. Wij zullen contact opnemen met de netbeheerder en jouw huidige leverancier om hen op de hoogte te stellen dat je naar Mega overstapt. Enkele dagen voor aanvang van het contract zal Mega contact met jou opnemen om de meterstanden door te geven. Je zult ook van Mega een bevestiging van de startdatum van levering ontvangen.
    2. Je ontvangt een eindnota van je vorige leverancier.
    3. Mega factureert steeds voorafgaand de leveringsmaand. Je wordt op de hoogte gebracht alvorens we afschrijven. Vlak voor de overstap brengen we jouw eerste termijnbedrag in rekening. Op de dag dat jouw contract start, lezen we je meterstanden automatisch uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je een mail om je eraan te herinneren om de meterstanden aan ons door te geven.
    4. Bij een meteropname, verhuizing of stopzetting van je contract ontvangen wij de werkelijke meterstanden en het verbruik via jouw netbeheerder. Op basis van die informatie ontvang je jouw jaar- of eindnota.

  • Wanneer start mijn contract?

    • Je bent een nieuwe klant van Mega? Jouw contract start op de door jou gekozen startdatum. Je contract start minimaal 3 weken na aanmelddatum en maximaal 6 maanden na aanmelddatum. Je ontvangt schriftelijk een bevestiging van de startdatum van levering.
    • Je bent al klant bij Mega? Jouw huidig contract wordt op de door jou gekozen startdatum verlengd met de collectieve inkoopprijzen. Je contract wordt verlengd in lijn met je gekozen startdatum.

    Dankzij de collectieve inkoop profiteer je een jaar lang van interessante contractvoorwaarden.

Contacteer Vereniging Eigen Huis

Picto

Helpdesk Vereniging
Eigen Huis

Van ma t/m do 9u tot 21u uur,
vrij van 9u tot 16u30 uur.

Picto

Collectieve
inkoop energie

Picto

Contactformulier Vereniging Eigen Huis

Ook Mega blijft beschikbaar voor al jouw vragen via collectief@mega.nl of telefonisch via
010 - 88 000 88 van maandag tot vrijdag van 10u tot 16u.

Voorwaarden

Hier vind je alle voorwaarden die van toepassing zijn op ons aanbod voor de collectieve inkoop energie van Vereniging Eigen Huis.

Productvoorwaarden

Actievoorwaarden